Debat a twitter

 
El día 8 de gener varem començar un debat sobre escola tradicional vs escola construcivista a través de la xarxa social twitter. Al principi, la primera meitat de la classe estava a favor i l'altra en contra. Posteriorment, el día 11, es va fer un canvi de rols, de manera que tots pugessim adoptar les dues postures.

 Durant la setmana, utilitzant la etiqueta #edubateeiv, els dos grups vam twittejar opinions i arguments per defensar la nostra posició. Es van crear diverses converses on a partir de un cometari, la resta aportava informació per reforçar-lo o bé per rebatir-lo. En una d'elles, fins i tot, persones que no formaven part d'aquesta activitat varen participar.

He de admetre que els primers dies de la setmana em va costar posicionar-me a favor de l'escola tradiccional, ja que havia de defensar idees que eren totalment contràries a les meves. En canvi, quan vaig adoptar el rol a favor de l'escola contructivista em va resultar molt fácil aportar comentaris i exemples per defensar aquest tipus d'escola. 
 
Aquestos són alguns dels meus twitts a favor de l'escola tradicional:
 



I aquestos, alguns a favor de l'escola constructivista:

                                               


                                         

   
 


Finalment, per conclure aquesta activitat, el passat dimarts, día 14 de gener, vam realitzar el debat a classe. Ens vam col·locar al voltant d'una taula, d'aquesta manera un grup podia estar assegut enfront del grup contrari. Les nostres companyes, Celia Toledo y Soraya Venteo, varen assumir el càrreg de moderador. La seva tasca consistia en plantejar una sèrie de preguntes a partir de les quals es desenvoluparia el debat.

Tot i que el debat es va realitzar de forma presencial, en classe podiem fer aportacions via twitter i cometar tot el que estava passant.

Aquesta activitat m'agradat molt i m'ha paregut força interessant. Coniexia twitter com una xarxa social dedicada únicament  per comentaris personals o per seguir a persones famoses. Però gràcies a aquest debat m'he adonat que twitter pot esdevenir una bona eina per a parlar sobre temes importants i d'interés golbal com per exemple, el que hem estat tractant. Per aquest motiu consider que cal aprofitar la influència que actualment exerceix twitter sobre els joves i donar-li aquesta utilitat per a que tinguin l'oportunitat d'expressar els seus sentiments, punts de vista, etc, d'aquests temes.

Per últim, he de dir que m'agradaria continuar publicant en el meu compte de twitter, seguir a mestres, professors i experts en la matèria per poder compartir amb ells opinions i pensaments sobre temes relacionats amb l'educació.
 
 
Debatim a classe:
 





0 comentarios:

Publicar un comentario

 

Copyright © El meu primer curs d'Eduació Primària. Template created by Volverene from Templates Block
WP by Simply WP | Solitaire Online